Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Praktická znalost přírodnin žáků 2. stupně základních škol
Moravcová, Kamila Štěpánka ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Praktická znalost přírodnin žáků 2. stupně základních škol AUTOR: Bc. Kamila Štěpánka Moravcová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku znalosti přírodnin. Jejím cílem je zjistit míru znalosti přírodnin u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části diskutuje a vymezuje základní pojmy problematiky a podrobně rozebírá v minulosti realizované výzkumné práce na téma zjišťující znalosti dětí předškolního, základního, středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. V rešeršní části práce jsem detailně rozebrala a následně srovnala metodiku a výsledky těchto výzkumů. Vlastní výzkumná část zahrnuje předvýzkum a testování žáků. V předvýzkumu jsem zjišťovala obsah výuky ve smyslu znalosti přírodnin a sestavila jsem konkrétní seznamy přírodnin vyučované na základních školách účastnících se výzkumu. Tyto seznamy jsou vypsány z žákovských poznámkových sešitů z přírodopisu. Hlavním výzkumem jsem zjišťovala, jak si žáci stojí v poznávání přírodnin ve srovnání k dříve realizovaným výzkumům. Získané výsledky ukazují, že znalost přírodnin je i nadále bolavou patou výuky přírodopisu na našich školách. Klíčová slova: znalost přírodnin, poznávání přírodnin, přírodnina
Určovací klíče v procesu poznávání přírodnin
Novotný, Petr ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
NÁZEV: Určovací klíče v procesu poznávání přírodnin AUTOR: Petr Novotný KATEDRA (ÚSTAV) Katedra biologie a environmentálních studií ŠKOLITEL: doc. PhDr. Petr Dostál, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce zpracovává problematiku určovacích klíčů. Klade si za cíl sjednotit a zpřehlednit terminologii užívanou pro popis určovacích klíčů, popsat vývoj konceptu určovacího klíče a předložit základní typologii klíčů. Popisuje jejich roli a význam ve vzdělávání z pohledu aktuální didaktiky i z pohledu přehledu českých historických botanických klíčů. Cílem výzkumné části disertační práce je navrhnout a ověřit metody hodnocení určovacích klíčů, tento výzkum je rozdělen do dvou témat - analýza určovacího klíče a testování určovacího klíče. Výsledkem tohoto zpracování je návrh přístupu k hodnocení určovacího klíče a modelové zpracování na aktuálním českém botanickém určovacím klíči Kubát (2002). Na základě výstupů práce je tak možné lépe porozumět teoretickému základu určovacích klíčů a jejich roli v procesu poznávání přírodnin. KLÍČOVÁ SLOVA: teorie určovacích klíčů; hodnocení klíčů; poznávání přírodnin; znalost přírodnin

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.